česky english

O našich busíkách

Ano, jsme busaři. A určitá část našeho života je věnována našim busíkům, jejich opravám, úpravám a životě v nich. VW bus, busík, VW Bulli, prostě VW Transporter syncro. To je Rudy a můj koníček. Ruda na něj má mnohem víc času, než já. Pokud vás tedy zajímají nějaké technické informace a vychytávky o busíkách, kterými jsme tuhle cestu podnikly, tak čtěte dál. Ale pozor, je to sekce hlavně pro busaře J

 

 

 

Rudy bus

Původně VW Caravelle syncro z roku 1992.

-          jedná se o jedno z posledních syncer, které byly vyrobené. Rudův busík má z výroby technické vychytávky,jako je ABS, okýnka v elektrice, elektrická zrcátka, servořízení, nebo elektricky naklápěná světla. Prostě takovej lepší kousek. Ruda si ho přivezl z Německa a nelenil. Auto samozřejmě nebylo ve stavu, který by se mu líbil. Popíšu jen ty úpravy, které jsem stihl za tuto cestu postřehnout. Pokud jsem na něco zapomněl, ať se Ruda nezlobí, nemám oči všude. Jen musím podotknout, že tenhle bus už ma natočeno skoro 500 000 km a pořád je to parádně spolehlivý auto.

-          Motor je 1,9 mTdi a vrní jako kocourek

-          Převodovka má speciální kolečka, aby se motor nepřetáčel

-          Odpojovač pohonu přední nápravy, zadní uzávěrka, přední uzávěrka

-          Prodloužený tlumiče pro zvýšenej podvozek

-          Podložky pod kolama, aby tam šly ty parádní liťáky

-          Expediční zahrada (nemůžu napsat zahrádka, pochopte) s dvouma megavelkejma vodotěsnejma bednama, který jsou plný náhradních dílů pro naše auta od převodovky, přes poslední píst. Jo a taky s nádrží na sprchu J

-          Postel z Westfálky, tedy rozkládací lavice pro tři sedící – spící

-          Kuchyňka Reimo

-          Nezávislý topení na naftu

-          Kompresorová lednice (super na moje pivka)

-          Přídavný nádže na 120 L na naftu pod autem, díky kterejm se Ruda bojí jezdit offroad J

-          Samolepky, světýlka a odrazky všud. No prostě auto, který by se v Pakitánskym, nebo Syrským provozu ztratilo jako domácí J

-          A další hromada věcí, na který si po týhle půlce flašce vína opravdu nevzpomenu

 

Fajfkovo syncro fajfkuvbus

Fajfka s námi také kus cesty projel, proto si zaslouží mít tady taky svoji kolonku.

Fajfkův bus je jedinečný. Já mu soukromě říkám pojízdnej cirkus (ale myslím, že mu tak neříkám sám :-)  ). Ve Fajfkově busíku najdete všechno, co by se vám mohlo hodit. Svíčkovou s knedlíkama, zmraženýho lososa, možná i zmraženýho pstruha, horolezecké lano, několik fotoaparátů, dvě CB vysílačky, nějaké to nářadí a náhradní díly, vodu (když tobě dojde, protože nemáš 150 L nádrž, jako Fajfka), žehličku (žehlící prkno prej nemá, nebo ho aspoň nechtěl ukázat)...byl by to dlouhej výčet. Fajfka svoje auto koupil v dobách, kdy ještě busíky u nás moc nebyly. K sehnání tedy nebyl např. ani originál obytný interiér, tak si ho vyrobil sám. Má střechu a vnitřní boky parádně obložené palubkami!, kuchyň s tekoucí vodou a dvouvařičem si taky udělal sám atd. Osobně si myslím, že to je nejtěžší syncro v republice.

 

- syncro z roku 1991

- motor 1,9 mTdi postavený kompletně nový Čabuzáky

- specielní tlumiče na velký kola

- vodní intercooler

- vysoká střecha

- sedačky v elektrice

- naviják

- kola 16" ET 11 s 20 mm podložkama

- lednice

- mrazák!!!

- kuchyňka

- solární panel

- nezávislé PB topení

 - postelosedačka

- několik přídavných světel atd.atd.atd.

 

Můj zelenej a nenápadnej busík 

Nemám na buse tolik času, jako Ruda. Spíš s busem denně jezdím a když se blíží nějaký termín nové cesty, tak začnu pomalu opravovat věci, které mi nefungují. Takže vlastně jak jsem koupil, tak po drobných úpravách jezdím.

 

Původně VW Transporter syncro z roku 1991

-          koupil jsem ho jako uloženku od rakouských vojáků na podzim roku 2011 a busík měl najeto 65tis km. Teď má ca 116000.

-          Motor 1,9 Tdi v elektrice, výkon neznámý, asi 81 kW.

-          Jinak nemáme v elektrice nic, kromě rozsvícení světel, blinkrů, vnitřní zářivky a zásuvky na dobíjení gps a mobilu

-          Odpojovač přední nápravy, uzávěrka zadního diferáku

-          Obytný vnitřek z Westfálky, takže postelosedačka pro dva, otočná sedačka spolujezdce, kuchyňka s tekoucí vodou a s dřezem, nějaká ta skříňka na hadříky a jinej potřebnej bordel

-          Nezávislý topení na naftu

-          Žádná lednice, žádný podložky pod kolama, žádný specielní tlumiče, ani žádná specielní převodovka. Co jde, to je originál, bo co není originál, to smrdí prací a na tu na busu nemám čas. A světýlka s odrazkama taky žádný, držim původní vojenskou matnou zelenou. Když spim, tak nechci, aby mě někdo našel :-)

 

Opravy a závady busů cestou

zelené syncro

- upadlý výfuk hned za turbem cestou na J ještě ve Francii. Svařeno.

- kouslé ložisko na alternátoru cestou na J ještě ve Španělsku. Vyměněn alternátor za jiný

- vyhřátá miska ložiska alternátoru cestou na S na Západní Sahaře. Opraveno.

- chvíli zřejmě olej prosakující chladič oleje (olej ve vodě) Opravilo se samo :-)

 

modré syncro

- rozskočený kloub poloosy cestou na J ještě ve Francii. Ruda si opravil sám.

- špatná sbíhavost a odklon přední nápravy, díky které se sjížděli gumy. Ruda si seřídil sám.

- odešla servopumpa, ale s tim se dá normálně jet

 

Takže parádně spolehliví busíci na to, v jakých podmínkách jsme se pohybovali :-)

 

 

 

 


Newsletter


objednat zrušit

Naše cesta na mapě

ZDE muzete sledovat celou naši trasu, jak ji zaznamenala Čankuova GPS v mobilu.

Větší přiblížení - pouze Arménie a Gruzie

Dále Čanku zaznamenal naše dílčí výlety:

Voda (Gruzie)

Mtkvari (Kura)

Alazani

Pšavis Aragvi

Hory (Arménie)

Zangezur (trek 5 dni a navrat zigulama)

Aragats

 

Copyright © Povoda.cz 2009, Vytvořil: EKdesign.cz, Redakční systém: Merlin CMS